Het korte vragen topic

Kan je iets niet plaatsen in de andere rubrieken? Plaatst het dan hier!
koenmichel
Sleutelaar
Berichten: 256
Lid geworden op: za 18 apr 2009, 17:34
Locatie: De Betuwe

Re: Het korte vragen topic

Bericht door koenmichel » di 15 mei 2018, 18:29

» Het korte vragen topic
Voor een kennis heb ik laatst de ontsteking gerepareerd en afgesteld van zijn cs50 model 540.
Brommer heeft werkelijk waar al 140.000 km gedraaid.
Alleen begon de brommer nu ineens te bokken en loopt niet goed meer. Als je de motor toch laat lopen xie je achter het vliegwiel dat de vonken rond de contactpunten alle kanten op vliegen. Heb punten en condensator vervangen en heeft een 2 maanden prima gelopen.
Wat zou het kunnen zijn?
Zűndapp 517 CS 50 boswachter 1975
Zűndapp 529 GTS 50 mokick 1977
Zűndapp 515 Super Combinette 1965
Zűndapp 530 KS 80 (100 cc) 1981
Zűndapp 429 Combinette ( van vriendin )

Gebruikersavatar
PuchMaxi
Hobbyist
Berichten: 124
Lid geworden op: wo 15 jul 2015, 00:56

Re: Het korte vragen topic

Bericht door PuchMaxi » di 15 mei 2018, 21:38

» Het korte vragen topic
Stomme vraag misschien, maar waarom is het gat van de kettingspanner (zonder nokjes) rechts rond en links ovaal?

Gebruikersavatar
jeandapp
Super-XL Forumvuller
Berichten: 8367
Lid geworden op: do 09 apr 2009, 23:05
Locatie: zuid holland

Re: Het korte vragen topic

Bericht door jeandapp » di 15 mei 2018, 23:16

» Het korte vragen topic
PuchMaxi schreef:
di 15 mei 2018, 21:38
Stomme vraag misschien, maar waarom is het gat van de kettingspanner (zonder nokjes) rechts rond en links ovaal?
Er zijn 2 typen kettingspanners. Beide typen hebben rechts een spanner met een rond gat.
De linker is verschillend.
Het ene model heeft een ovaal gat..deze is voor een 529 en 530 zundapp
Het andere model heeft een soort puntje in het gat zitten.
Die is voor de 517.

De functie van het ovale gat / het puntje is om de holle as te blokkeren als je de lange as door het achterwiel steekt en in de holle as gaat draaien.

Gebruikersavatar
Pieter
Super-Forumvuller
Berichten: 4450
Lid geworden op: wo 08 apr 2009, 12:53
Locatie: Piershil

Re: Het korte vragen topic

Bericht door Pieter » wo 16 mei 2018, 05:36

» Het korte vragen topic
koenmichel schreef:
di 15 mei 2018, 18:29
Voor een kennis heb ik laatst de ontsteking gerepareerd en afgesteld van zijn cs50 model 540.
Brommer heeft werkelijk waar al 140.000 km gedraaid.
Alleen begon de brommer nu ineens te bokken en loopt niet goed meer. Als je de motor toch laat lopen xie je achter het vliegwiel dat de vonken rond de contactpunten alle kanten op vliegen. Heb punten en condensator vervangen en heeft een 2 maanden prima gelopen.
Wat zou het kunnen zijn?
Ontsteekspoel die zwarte is stuk ,deze sloopte de condensator
zundapp what else

Gebruikersavatar
marco 529 special
Forummeubel
Berichten: 2097
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 16:33
Locatie: Kethel voorheen Schiedam.

Re: Het korte vragen topic

Bericht door marco 529 special » za 19 mei 2018, 14:00

» Het korte vragen topic
Kan het even niet meer vinden maar ik leesde pas dat het er verder in tikken van de demper bij een zuntrade ks80 uitlaat wel nut had.
Wie kan mij hier meer over vertellen.
529-05 KS100 black&green special bvr edition :motor:
92cc lucht aangepaste kop 24 mm stage 6 zuntrade pijp laatste editie.

Gebruikersavatar
zundapp540
Nieuweling
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 01 mei 2017, 19:59
Locatie: zeeland

Re: Het korte vragen topic

Bericht door zundapp540 » za 19 mei 2018, 14:48

» Het korte vragen topic
Als je je een beetje verdiept in de tweetaktwereld zul je ontdekken dat uitlaten een hele grote rol spelen. ik denk dat je door het demper er verder inslaan de lengte van de belly/baffle cone of de diffuser cone veranderd. als deze verandering gunstig is voor de verbranding dan zal het nut hebben maar is lang niet voor elke brommer hetzelfde. Mijn visie?

Gebruikersavatar
andrenuijens
Super-XL Forumvuller
Berichten: 8981
Lid geworden op: do 22 apr 2010, 21:21
Locatie: schouwen duiveland

Re: Het korte vragen topic

Bericht door andrenuijens » za 19 mei 2018, 18:35

» Het korte vragen topic
ik heb twee zuntrade uitlaten de korte en het nieuwe , meer vermogen pijp . de korte geeft meer toeren en hogere snelheid . de langere versie stopt het vermogen in de versnellingen . maar geeft koppel en blijft krachtig met een tand meer voor . . . zo zit het bij mijn dapp . meer kan ik er tot nu toe niet van maken .
honda cb 100 , 1975 ,, kreispar 1963 ,. zundapp 529 wc 1979 ,zundapp 530 80cc 1980. zundapp ks 80 in wording 1983

Gebruikersavatar
tapzundapp
Super-Forumvuller
Berichten: 5163
Lid geworden op: zo 12 sep 2010, 09:31
Locatie: Gelderland

Re: Het korte vragen topic

Bericht door tapzundapp » ma 21 mei 2018, 17:10

» Het korte vragen topic
Mijn blok lekt olie bij de schakelklok aan de koppelingszijde. Heeft iemand daar al een een keer iets voor gemaakt?
517-35 Liste G GTS50 van 1977(529 model)
517-05 Liste 9 CS50 van 1971
448-05 Liste 1 Sprinter van 1982

Gebruikersavatar
beerzun
Techneut
Berichten: 758
Lid geworden op: di 28 apr 2009, 08:34
Locatie: purmerend

Re: Het korte vragen topic

Bericht door beerzun » ma 21 mei 2018, 18:46

» Het korte vragen topic
Ik had het ook,(wie niet) maar heb gemerkt dat het lekt op het raakvlak, van de ronde schakel rondsel (die met die 4 sleufjes,)
De oplossing is een heel dun laagje kit erop, en dan naar locatie draaien, even merken met stift of zo,
Denk dat dit ook affabriek zo was, heb wel eens een oudje gehad die nooit open is geweest ???? En daar zat die oude curl paking tussen,

Gebruikersavatar
jeandapp
Super-XL Forumvuller
Berichten: 8367
Lid geworden op: do 09 apr 2009, 23:05
Locatie: zuid holland

Re: Het korte vragen topic

Bericht door jeandapp » ma 21 mei 2018, 18:54

» Het korte vragen topic
Je kan ook een groefje in de rand laten draaien en dan een O-ring ertussen doen.
Zo zit het bij een 125 blok.

Gebruikersavatar
tapzundapp
Super-Forumvuller
Berichten: 5163
Lid geworden op: zo 12 sep 2010, 09:31
Locatie: Gelderland

Re: Het korte vragen topic

Bericht door tapzundapp » ma 21 mei 2018, 18:56

» Het korte vragen topic
jeandapp schreef:
ma 21 mei 2018, 18:54
Je kan ook een groefje in de rand laten draaien en dan een O-ring ertussen doen.
Zo zit het bij een 125 blok.
Goed idee!
517-35 Liste G GTS50 van 1977(529 model)
517-05 Liste 9 CS50 van 1971
448-05 Liste 1 Sprinter van 1982

Gebruikersavatar
tapzundapp
Super-Forumvuller
Berichten: 5163
Lid geworden op: zo 12 sep 2010, 09:31
Locatie: Gelderland

Re: Het korte vragen topic

Bericht door tapzundapp » ma 21 mei 2018, 18:56

» Het korte vragen topic
beerzun schreef:
ma 21 mei 2018, 18:46
Ik had het ook,(wie niet) maar heb gemerkt dat het lekt op het raakvlak, van de ronde schakel rondsel (die met die 4 sleufjes,)
De oplossing is een heel dun laagje kit erop, en dan naar locatie draaien, even merken met stift of zo,
Denk dat dit ook affabriek zo was, heb wel eens een oudje gehad die nooit open is geweest ???? En daar zat die oude curl paking tussen,
Dat ga ik ff proberen. Bedankt voor de tip!
517-35 Liste G GTS50 van 1977(529 model)
517-05 Liste 9 CS50 van 1971
448-05 Liste 1 Sprinter van 1982

Gebruikersavatar
beerzun
Techneut
Berichten: 758
Lid geworden op: di 28 apr 2009, 08:34
Locatie: purmerend

Re: Het korte vragen topic

Bericht door beerzun » ma 21 mei 2018, 18:59

» Het korte vragen topic
:duimpje:

Gebruikersavatar
jeandapp
Super-XL Forumvuller
Berichten: 8367
Lid geworden op: do 09 apr 2009, 23:05
Locatie: zuid holland

Re: Het korte vragen topic

Bericht door jeandapp » ma 21 mei 2018, 19:05

» Het korte vragen topic
tapzundapp schreef:
ma 21 mei 2018, 18:56
jeandapp schreef:
ma 21 mei 2018, 18:54
Je kan ook een groefje in de rand laten draaien en dan een O-ring ertussen doen.
Zo zit het bij een 125 blok.
Goed idee!
Hier een foto van zo'n koppelingskap.
viewtopic.php?t=23254

Gebruikersavatar
tapzundapp
Super-Forumvuller
Berichten: 5163
Lid geworden op: zo 12 sep 2010, 09:31
Locatie: Gelderland

Re: Het korte vragen topic

Bericht door tapzundapp » ma 21 mei 2018, 20:46

» Het korte vragen topic
jeandapp schreef:
ma 21 mei 2018, 19:05
tapzundapp schreef:
ma 21 mei 2018, 18:56
jeandapp schreef:
ma 21 mei 2018, 18:54
Je kan ook een groefje in de rand laten draaien en dan een O-ring ertussen doen.
Zo zit het bij een 125 blok.
Goed idee!
Hier een foto van zo'n koppelingskap.
viewtopic.php?t=23254
Zal Vincent eens vragen of ie een groef kan steken in de afstelmoer. Bedankt voor de info Jean!
517-35 Liste G GTS50 van 1977(529 model)
517-05 Liste 9 CS50 van 1971
448-05 Liste 1 Sprinter van 1982

Gebruikersavatar
jeandapp
Super-XL Forumvuller
Berichten: 8367
Lid geworden op: do 09 apr 2009, 23:05
Locatie: zuid holland

Re: Het korte vragen topic

Bericht door jeandapp » ma 21 mei 2018, 20:55

» Het korte vragen topic
Graag gedaan :duimpje:

Plaats reactie