Ik ga een nieuw project starten, maar deze gaat wel enige tijd duren.
Woon nu een half jaar samen dus niet al het geld kan in mijn zundapp gaan
De bedoeling is om een 529 special te maken, met voor dubbel schijf en achter enkel schijf.
Heb al contact gehad met piet van der gaag en hij maakt eerst mijn voor wiel.
Kwa lak wil ik iets net zoals cock van de windt heeft. Ben zelf meubelmaker en vind het wel mooi als mijn brommer een houtlook heeft.
Ik heb hier in de buurt ( dat is voortaan schijndel) een spuiter gesproken en deze kende iemand die dat wel kon. dus wacht daar nog een telefoontje over wat dat kost. Heb ook eens gekeken naar dat folie techniek maar dat was ook heel erg duur en kon niet overal mee zij de spuiter. Ik zal wat foto,s plaatsen wat mijn basis is, heb nog zoveel onderdelen in mijn rek liggen dat ik die zoveel mogelijk ga gebruiken.
heb al wel een complete ks 50 nette voorvork gekocht. hoeft piet nog maar aan een kant een plaatje op mijn onderpoot te lassen.
Hij doet alles meteen uitlijnen. Ik heb alleen nog wat vragen want ben niet z'n held in de metaal
Maar zie vaker dubbelschijf voor op een sterwiel maar ook een andere km aandrijving, want die gaat natuurlijk verloren als je dubbelschijf voor maakt.Maar hoe lossen ze dat op? Welk systeem gebruik je dan? hoorde iets van puch? ofzo? Zou dat bij mij ook kunnen? Want moet dan in plaats van dat ijzeren schaaltje waar het voorwiel mee op zijn plaats zit? zeg maar de afstandbusje? Want piet maakt het, en moest mijn voorvork en dat schaaltje mee sturen. als dat andere km systeem niet meer past gebruik ik wel koso tellers. Verder zoek ik nog iets meer informatie over welke rempomp ( merk etc) ik het beste kan gebruiken voor achter.
Het project zal wel een jaar of 2 lopen dus informatie is nog lang welkom!!
foto,s komen
gr Tom

Net als bij mijn vorig project!