Hoi,
Ben nieuw op dit forum en in de Zundapp hobby. Heb een Zundapp 429 waarop een Mikuni 13 mm carburateur was gemonteerd. Deze had een versleten vlotternaald en lekte uit de vlotterkamer. Omdat ik dat niet opgelost kreeg heb ik de Mikuni vervangen door een 15 mm Bing replica. Daarbij ook het spruitstuk vervangen. Met de Bing heb ik veel minder vermogen, bij gasgeven slaat de motor af. Met de choke dicht wordt het beter, met het luchtfilter eraf slechter. Daarom een grotere sproeier gemonteerd (van 66 naar 75). Hij loopt dan beter maar nog steeds slechter als met de Mikuni. Met een sproeier 84 gaat hij stationair heel veel toeren maken, zelfs met de stationairschroef helemaal uit. Dus ben ik weer terug naar de 75 sproeier. Het vermogen valt dus tegen. Ik heb met haarlak gecontroleerd op valse lucht, maar niets kunnen ontdekken. Weet iemand raad?
Koen

en een revicie setje kost je ook geen vermogen ,dan kan je die imi weer verkopen
maar nu heb je dus een imitatie carb waar je geen onderdeel voor kan kopen ,en slecht aftestellen is
dus wat is wijsheid